홍콩 여행 정보 : 4박 5일 (Trip to Hong Kong for 4 nights and 5 days)


1일차:

나는 아침에 홍콩에 도착했고 곧바로 도시의 웅성거림을 느꼈다. 나는 택시를 타고 센트럴에 있는 내 호텔로 가서 체크인했다. 나는 배가 고파서 점심을 먹으러 나갔다. 나는 우연히 동네 딤섬집에 들러 여러 가지 다른 요리를 주문했다. 모든 것이 맛있었습니다!

점심을 먹은 후, 나는 시내의 멋진 경치를 보기 위해 빅토리아 피크로 가는 전차를 탔다. 나는 산꼭대기를 돌아다니며 경치를 구경하는 데 몇 시간을 보냈다. 해가 지기 시작하자 다시 전차를 타고 시내로 내려가 템플 스트리트 야시장으로 향했다. 시장은 기념품부터 전자제품, 길거리 음식까지 모든 종류의 상품을 파는 상인들로 북적거렸다. 나는 매우 필요한 휴식을 위해 호텔로 돌아가기 전에 시장을 둘러보고 음식을 먹으며 저녁을 보냈다.

2일차:

나는 일찍 일어나서 아침 산책을 위해 침사추이 산책로로 향했다. 산책로는 항구와 스카이라인의 멋진 경치를 제공했다. 산책을 마치고 홍콩섬으로 가는 페리를 타기 위해 스타 페리 터미널로 향했다. 페리를 타는 것은 다른 관점에서 도시를 보는 좋은 방법이었다.

홍콩 섬에서, 저는 1800년대 중반으로 거슬러 올라가는 아름답게 보존된 도교 사원인 만모 사원을 방문했습니다. 그곳에서, 나는 세계에서 가장 긴 야외 에스컬레이터 시스템인 유명한 미드 레벨 에스컬레이터로 짧은 산책을 했습니다. 나는 에스컬레이터를 타고 꼭대기까지 올라가면서 도시의 경치를 감상했다.

저녁에, 나는 몇몇 지역 친구들을 만났고 우리는 해산물로 유명한 마을인 사이공에 있는 해산물 식당에 갔다. 우리는 생선찜과 마늘 새우 등 다양한 요리를 주문했는데, 모든 것이 믿을 수 없을 정도로 신선하고 맛있었다.

3일차:

나는 오늘 홍콩에서 가장 큰 섬인 란타우 섬으로 당일치기 여행을 갔다. 나는 옹핑 360 케이블카를 타고 섬으로 가서 섬의 산악 지형과 해안선의 놀라운 광경을 보았다. 케이블카는 나를 커다란 불상이 있는 문화를 주제로 한 마을인 옹핑 마을에 내려주었다.

마을을 답사한 후, 나는 섬의 시골을 관통하는 경치 좋은 70킬로미터의 산책로인 란타우 트레일을 하이킹했다. 나는 산책로의 일부분만 하이킹했지만, 그것은 도시를 탈출하고 운동을 할 수 있는 훌륭한 방법이었다.

저녁에, 나는 몽콕에 있는 여성 시장에 갔다. 그 시장은 값싼 옷, 액세서리, 기념품으로 유명하다. 나는 호텔로 돌아가기 전에 집에 있는 친구들과 가족들에게 줄 선물을 샀다.

4일차:

오늘, 나는 성완과 사이잉펀의 활기찬 이웃들을 탐험했다. 이 동네들은 트렌디한 카페, 부티크 가게, 그리고 거리 예술로 가득 차 있습니다. 인스타그램으로 유명한 'Steas to Nowhere', 벽으로 이어지는 계단 세트, 사진작가들에게 인기 있는 장소인 'Instagram Pier'를 방문했다.

저녁에는 홍콩의 스카이라인을 비추는 야간 조명 쇼인 심포니 오브 라이트에 갔다. 그 쇼는 음악에 맞춰진 40개 이상의 건물과 레이저를 특징으로 하며, 그것은 나의 여행을 끝내는 멋진 방법이었다.

5일차:

오늘이 홍콩에서의 마지막 날이었다. 나는 아침 내내 짐을 싸고 떠날 준비를 했다. 나는 공항으로 가기 전에 마지막으로 딤섬을 먹었다.

전반적으로, 나의 홍콩 여행은 놀라운 경험이었다. 그 도시는 에너지와 문화로 가득 차 있고, 나는 그 도시의 다양한 이웃들을 탐험하고 맛있는 음식을 먹어보는 것을 좋아했다. 나는 언젠가 빨리 돌아오고 싶어!



Day 1:

I arrived in Hong Kong in the morning and immediately felt the buzz of the city. I took a taxi to my hotel in Central and checked in. I was starving, so I headed out to find some lunch. I stumbled upon a local dim sum place and ordered a bunch of different dishes. Everything was delicious!

After lunch, I took the tram up to Victoria Peak for some amazing views of the city. I spent a few hours walking around the peak and taking in the sights. As the sun started to set, I took the tram back down to the city and headed to the Temple Street Night Market. The market was bustling with vendors selling all kinds of goods, from souvenirs to electronics to street food. I spent the evening browsing and eating my way through the market before heading back to my hotel for some much-needed rest.

Day 2:

I woke up early and headed to the Tsim Sha Tsui Promenade for a morning walk. The promenade offered stunning views of the harbor and the skyline. After my walk, I headed to the Star Ferry Terminal to take a ferry to Hong Kong Island. The ferry ride was a great way to see the city from a different perspective.

On Hong Kong Island, I visited the Man Mo Temple, a beautifully preserved Taoist temple that dates back to the mid-1800s. From there, I took a short walk to the famous Mid-Levels Escalator, the longest outdoor covered escalator system in the world. I rode the escalator to the top and enjoyed the views of the city as I went.

In the evening, I met up with some local friends and we went to a seafood restaurant in Sai Kung, a town known for its seafood. We ordered a bunch of different dishes, including steamed fish and shrimp with garlic, and everything was incredibly fresh and tasty.

Day 3:

Today, I took a day trip to Lantau Island, the largest island in Hong Kong. I took the Ngong Ping 360 cable car to the island and got some incredible views of the island's mountainous terrain and coastline. The cable car dropped me off at the Ngong Ping Village, a cultural-themed village that features a large statue of Buddha.

After exploring the village, I hiked the Lantau Trail, a scenic 70-kilometer trail that runs through the island's countryside. I only hiked a small portion of the trail, but it was a great way to escape the city and get some exercise.

In the evening, I went to the Ladies' Market in Mong Kok. The market is known for its cheap clothing, accessories, and souvenirs. I picked up some gifts for my friends and family back home before heading back to my hotel.

Day 4:

Today, I explored the vibrant neighborhoods of Sheung Wan and Sai Ying Pun. These neighborhoods are filled with trendy cafes, boutique shops, and street art. I visited the Instagram-famous "Stairs to Nowhere," a set of stairs that lead to a wall, as well as the "Instagram Pier," a popular spot for photographers.

In the evening, I went to the Symphony of Lights, a nightly light show that illuminates Hong Kong's skyline. The show features over 40 buildings and lasers set to music, and it was a spectacular way to end my trip.

Day 5:

Today was my last day in Hong Kong. I spent the morning packing and getting ready to leave. I had one last meal of dim sum before heading to the airport.

Overall, my trip to Hong Kong was an amazing experience. The city is full of energy and culture, and I loved exploring its diverse neighborhoods and trying its delicious food. I can't wait to come back someday!

댓글

이 블로그의 인기 게시물

영화 진주만 리뷰 (Movie Pearl Harbor Review)

영화 보이저스 리뷰 (Movie Voyagers Review)

일본 후쿠오카 여행 정보 (Fukuoka, Japan travel information)